Primăria Municipiului Orşova

 

   

 
 


 


 

 

PROGRAMUL PHARE
Coeziune economică şi socială, componenta Servicii Sociale


Proiect: "Împreună reuşim"
Numărul: RO 0108 03 03 347




Centrul de integrare socială a copiilor cu cerinţe speciale şi dificultăţi majore de învăţare

 

















 

    Centrul de integrare socială a copiilor cu cerinţe speciale şi dificultăţi majore de învăţare face parte din proiectul "Împreună reuşim", constituit ca o iniţiativă a Primăriei municipiului Orşova de a veni în sprijinul comunităţii prin dezvoltarea activităţii componentei sociale a comunităţii prin introducerea unui Serviciu Public.

     Prin acest proiect s-au reabilitat construcţia şi instalaţiile fostului atelier şcoală din cadrul Liceului Traian Lalescu:
-
centrul a fost dotat cu centrală termică pe combustibil tip M
- s-a achiziţionat mobilier şcolar şi de bucătărie
- a fost dotată sala de şedinţe din cadrul centrului
- s-a dotat sala de gimnastică cu saltele, trambulină, bicicletă etc.
- a fost achiziţionat un microbuz (7+1 locuri) pentru transportul copiilor de la domiciliu la centru şi invers şi pentru personalul centrului
- s-a achiziţionat un xerox color şi 20 de calculatoare
- s-au organizat cursuri de instruire cu personalul ce va lucra în centru
- au fost create 13 locuri de muncă
- s-a asigurat o masă pe perioada ianuarie-mai 2005
       Proiectul se adresează comunităţii din Orşova ce se confruntă cu lipsa unor servicii relevante de ajutor pentru familiile în care trăiesc copii cu cerinţe educaţionale speciale.
        Iniţial în centru au fost înscrişi 53 de copii (în prezent sunt înscrişi 43 de copii), copii cu un grad de deficienţă mediu şi uşor. O dată înscrişi la centru, copiii sunt evaluaţi şi testaţi pe baza normelor şi standardelor potrivite vârstei de către psihologul centrului şi ca urmare este întocmit un program personalizat de intervenţie în funcţie de cerinţele educaţionale ale copilului. De programul personalizat de intervenţie al copiilor, de activităţile recreative şi de socializare se ocupă cei 6 instructori de educaţie. Pe lângă programul educaţional al copiilor, în cadrul centrului se face consiliere, atât cu copiii care frecventează centrul, cât şi cu părinţii acestora, consiliere oferită de asistentul social al centrului.
       În cadrul centrului funcţionează sala de recuperare şi joc, sala în care copiii, prin ludoterapie îşi dezvoltă simţul tactil, gustativ şi olfactiv, învaţă să-şi controleze mişcările şi forţa fizică şi să-şi controleze emoţiile.
        La finalul celor şase luni de la deschiderea centrului un procent de 70 % dintre copii au înregistrat progrese, evidenţiate în urma testelor de evaluare aplicate acestora.
         Obiectivul principal al centrului este reabilitarea şi integrarea copiilor cu deficienţe de învăţare în societate. Alte obiective urmărite de personalul de specialitate al centrului sunt:
- intervenţia timpurie a specialistului în recuperarea copilului cu cerinţe educaţionale speciale
- reducerea carenţelor informaţionale şi a deficienţelor de relaţionare părinte-copil, care au în îngrijire un copil cu cerinţe educaţionale speciale
- reducerea riscului de abandon al copiilor cu cerinţe educaţionale speciale
- prevenirea apariţiei şi reducerea numărului de copii cu eşec şcolar masiv